Sider

søndag den 11. december 2016

11. December




Så blev der bagt i hytten her.
Og hvilken duft af jul 
der smøg sig rundt i alle hjørner.

Indrømmet.
Der har været lidt snyd med i spillet.
Dejene er selv ~ indkøbte.
Førhen har jeg selv lavet dejen til brun kagerne,
men pludselig oplevede jeg at dejen bare drillede og drillede ...
Derfor faldt valget på en færdiglavet dej.
Og så oven ~ i ~ købet to af slagsen.
Men det gør altså ikke smagen ringere, af den grund.




Småkagerne, der er lavet af den lyse dej, er med et strejf af citron.
*mums*
Tænker jeg er heldig om de holder bare to dage mere.

Hvorimod brunkagerne sagtens kan komme til at holde
nogle dage længere.
Om det er pistace nødderne som gør det, er jeg lidt i tvivl om.
Det kunne jo osse bare være, at jeg skulle overgive mig
og selv lave dejen til brun kagerne.
Nogle af brun kagerne blev en anelse for tykke ... og derfor 
lidt bløde i betrækket.

Jeg har ikke en speciel eller særlig opskrift på brun kager.
Dog sværger jeg til *Den Blå Bagebog* 
når det er udvalgte kager der skal produceres.



Bag dagens låge, gemte der sig den mest skikkelige julemand,
med røde kinder, levende øjne og klar til at fortælle et eventyr.
Så det vil jeg sætte mig tilbage og lytte til,
mens der knases over en kop kaffe.






God jule ~ hygge til jer derude.



Ingen kommentarer:

Send en kommentar