Sider

lørdag den 3. december 2016

3. December



Hvad der gemte sig bag dagens låge,
var et glas med bolcher.
Glasset har jeg,
bolcherne må jeg købe en af dagene.
Helst af de gode inde fra Nørregade.



Imens drømmer jeg videre.

Det er ikke kun blevet ved drømmene.
Det er mindst 100 år siden, at jeg har lavet havregryns kugler. 
Derfor gik jagten ind på den bedste opskrift, 
den har jeg !
Dog er der drillenisser der har været på spil ...
En *erstatnings opskrift* blev tryllet frem.




Hvor var det sjovt at lave havregryns kuglerne
og man skal ikke være sart,
for det efterlader tydelige spor hvor ens fingre har været.
Både på bord, skåle og *krydderen*
og sikkert osse andre steder.

Som sagt er det mindst 100 år siden jeg sidst har lavet havregryns kugler ...
Men jeg vil da lige sige, at billedet snyder lidt,
for det kunne snildt ligne at det er flødeboller, 
der ligger i skålen.
Det er det ikke.
Det er og bliver havregryns kugler
og de smager som de skal,
havregryns kuglerne.

Om lidt, og de næste par dage, vil jeg fortsætte jagten på min
allerbedste opskrift på havregryns kugler.
Eller skulle jeg sætte ind på drillenissen ... ?



God jule hygge til jer derude.







Ingen kommentarer:

Send en kommentar